The Silent Whistle

THE SILENT WHISTLE, di Yingtong Li, 18 min, Cina, 2022

Ming è una diciannovenne solitaria che lavora di notte in un minimarket. Un giorno, a ridosso della festa di primavera, il suo vicino Rui la invita per una cena “particolare” che finisce per rievocare il suo passato nascosto…

Ming is a lonely nineteen-year-old who works nights at a convenience store. One day, close to the spring festival, her neighbor Rui invites her for a “special” dinner which ends up recalling her hidden past…

L’autrice

Yingtong Li, classe 1996, è una scrittrice e regista cresciuta nel sud della Cina. Nel 2018, seguendo la sua passione per il cinema e la narrazione, si è laureata in giurisprudenza ed è approdata successivamente all’Emerson College di Boston per conseguire il master in cinema e nuovi media. Attualmente sta lavorando ad un nuovo cortometraggio intitolato “Una visita”.

Yingtong Li, born in 1996, is a writer and director who grew up in southern China. In 2018, following her passion for cinema and storytelling, she graduated in law and subsequently landed at Emerson College in Boston to obtain a master’s degree in cinema and new media. He is currently working on a new short film entitled “A Visit”.

Lascia un commento